MY PRINCES

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

24 Januari 2012

TAHUN NAGA

Tahun ni adalah tahun Naga dan tahun ni juga perayaan Chinese New Year d sambut dengan agak meriah sebab mereka cakap tahun Naga adalah tahun yang gilang gemilang dan penuh dengan kejayaan.Ramalan masyarakat Cina juga sangat2 positif bagi orang yang lahir pada tahun Naga..antara ramalannya..


* kehidupan akan b'tambah senang..
* perniagaan akan lebih maju..
* akan b'tambah kekayaan..
* akan m'curah2 rezeki..
* perniagaan akan b'kembang dengan pesat
* akan m'dapat tuah @ untung b'lipat kali ganda..

Ok,Liza juga lahir pada tahun Naga dan sebagai seorang pengurus kewangan pada syarikat suami sudah tentunyer hati ni b'bunga2 gembira bila dapat ramalan macam tu tapi Liza masih sedar bahawa itu hanya RAMALAN semata2,kita x blh percayakan ramalan..b'dosa nanti.

Sebagai manusia biasa memang happy bila dapat tahu ramalan yang baik2 tentang tahun kelahiran kita tapi..jangan kita lupa,yang m'ciptakan kita adalah ALLAH S.W.T jadi yang m'beri kita rezeki,kejayaan & kekayaan adalah dengan izin ALLAH.

Ada 4 perkara yang Liza selalu ingatkan pada diri sendiri jika b'depan dengan ramalan..

1. X kisah lah kita lahir pada tahun Naga ke,Kucing ke,Rimau ke,Landak ke..kalau kita duk t'bongkang kat rumah tanpa pegi cari keje,tanpa keje lebih masa @ keje kuat boleh ke kita akan berjaya?So,pada tahun apa kita lahir sekalipun kalau dah diri kita sendiri memang malas nak usaha keras untuk cari rezeki jangan harap kekayaan nak datang b'golek.

2.Bila ada yang meramalkan benda yang baik2 tentang kita jadikan itu sebagai pembakar semangat untuk kita terus b'usaha m'capai kejayaan..yakinkan diri kita bahawa jika kita lakukan semampu yang boleh insyaAllah kita pasti berjaya..katakan tidak pada p'kataan PUTUS ASA!

3.Nama pun RAMALAN..belum tentu betul,belum tentu tidak dan jika apa yang di ramalkan itu t'jadi pada kita ia hanya 1 kebetulan saja..percayalah pada ketentuan Allah,walau apa pun yang t'jadi pada diri @ hidup kita itu adalah rancangan dari ALLAH bukannya d sebabkan ramalan manusia.

4.Apa saja ramalan untuk diri kita,buruk @ baik..yakinlah bahawa segala kuasa hanya ada pada ALLAH,kalau ramalan itu mengatakan kerjaya kita akan merosot pada tahun ini @ kita akan gagal kita x perlu takut,risau @ sedih..jika ALLAH x m'gizinkan sesuatu terjadi pada kita maka ia x akan t'jadi dan jika ALLAH mahu m'beri sesuatu kepada kita maka tidak ada apa yang dapat m'halang kerana sesungguhnya ALLAH sangat mengetahui apa yang t'baik untuk setiap makhluk ciptaanNYA.

Jadi..siapa2 yang lahir pada tahun Naga t'masuklah Liza ni,x perlu rasa b'untung @ b'tuah dengan ramalan yang d nyatakan oleh masyarakat Cina,nak kaya..nak senang..nak berjaya kenalah usaha kuat,usaha lebih dan tahun ni semoga ALLAH kurniakan rezeki yang sangat2 banyak untuk Liza,suami,kluarga dan sahabat2 termasuk yang m'baca entry ni.. :D

12 ulasan:

  1. Kak ain lahir tahun tikus...
    Apa laa maksudnya tu yee...

    BalasPadam
  2. KAK AIN : x tau ler plk tu kak..hihi.. :D

    BalasPadam
  3. huhu...betul tuh.tak elok meramal2...yg ptg usaha!(^_^)

    BalasPadam
  4. YaYansMuM : a'a..yg pnting harus usaha klu nk cpt senang. :)

    BalasPadam
  5. kite xcaye sngt bab2 ramalan nie.. heheh

    BalasPadam
  6. TEHA : yup! x leh cayer..dosa tau! :)

    BalasPadam
  7. terima kasih atas doa itu yerr...tahun ini kata mrk kalau dpt anak pun bagus...diorang kata peribadi seseorang itu berdasarkan perangai haiwan apa masa thun mrk dilahirkan...kepercayaan mrk

    BalasPadam
  8. MAYA : a'a kannn..tp itu kpercayaan dorang jelah,kita x leh cayer,x baeekkkk! :D

    BalasPadam
  9. waaahh.. tahun penuh kejayaan yee.. semoga kite dimurahkan rezeki kan liza..

    BalasPadam
  10. awe kalu ikutkan tahun arnab..hehe

    btw kak..tak perasan akak adalah Nik Alesya Sofea kat fb..hehe..

    BalasPadam
  11. HAWA : hahaha,kannn..xpe,lps ni blh kenal2 dgn lebih rapat lg. :)

    BalasPadam